Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Inloggen met tweestapsverificatie

Wat betekent dit voor u?

Ayvens Bank vindt het belangrijk dat uw gegevens goed zijn beveiligd. Daarom kunt u inloggen middels tweestapsverificatie. Dit betekent dat u via een extra beveiligingsstap om een bevestiging wordt gevraagd tijdens het inloggen. Zo weten we zeker dat u het bent die probeert in te loggen.

 

Hoe kunt u inloggen?

We bieden u de volgende 2 mogelijkheden om met een extra controle stap op uw Online Spaarrekening in te loggen.

Inloggen met QR-code
We bieden u de mogelijkheid tot het scannen van een unieke QR-code met onze Sparen App als tweede controle middel. Hiervoor kunt u versie 14.2.1 van onze Sparen App downloaden in de app stores.
 
Inloggen met SMS
Ondersteunt uw mobiele apparaat onze Sparen App niet? Dan kunt u er ook voor kiezen om in te loggen met een SMS code. Deze SMS code wordt naar het mobiele telefoonnummer dat bij ons bekend is verstuurd. Hiervoor hebt u geen smartphone nodig.

Hieronder volgen in het kort de stappen die u straks kunt doorlopen wanneer u op uw Online Spaarrekening wilt inloggen. 

Veelgestelde vragen

Wat is tweestapsverificatie?
Tweestapsverificatie betekent dat u naast het invullen van een gebruikersnaam en wachtwoord ook op een tweede manier bevestigt dat u bent wie u beweert te zijn.

Waarom heeft Ayvens Bank tweestapsverificatie ingevoerd bij het inloggen op de Online Spaarrekening?
Hoe goed uw wachtwoord ook is, deze kan lekken en bij derden terecht komen. Deze mensen kunnen dan mogelijk bij uw spaarrekening komen. Dat kan vervelende gevolgen hebben. Door het instellen van een extra beveiligingsstap verminderen we het risico op misbruik.

Is het mogelijk om zonder tweestapsverificatie in te loggen?
Nee, het is vanaf nu alleen nog mogelijk om met tweestapsverificatie in te loggen. Tweestapsverificatie is een manier om de veiligheid van uw gegevens te bevorderen.

Welke manier van inloggen is het meest veilig? Middels de QR-code Scanner of SMS code?
Het inloggen met de QR-code Scanner of de SMS code zijn beide even veilig. U kunt gerust gebruik maken van de manier die u het fijnst vindt.

Kan ik ergens aangeven dat ik standaard gebruik wil maken van SMS of QR-code?
U kunt dit niet aangeven binnen uw spaarrekening. Wel hebt u de optie om ‘Vertrouw deze browser voor de komende 30 dagen’ aan te vinken wanneer u inlogt via een SMS code. Dit betekent dat u de komende 30 dagen geen nieuwe SMS code hoeft in te vullen.

Kan ik de Sparen App gebruiken?
Ja, u kunt de Sparen App nog steeds gebruiken om uw spaarrekening te beheren.

Moet ik de Sparen App opnieuw downloaden of updaten voor tweestapsverificatie?
Wanneer u de Sparen App al hebt gedownload en op uw mobiel of tablet hebt staan, hoeft u de app alleen maar te updaten naar versie 14.2.1 Hebt u de Sparen App nog niet? Dan kunt u deze downloaden in de App Store of Google Play Store.

Waar kan ik de QR-code Scanner in de Sparen App vinden?
De QR-code Scanner staat linksboven in uw scherm. Ziet u de QR-code Scanner niet? Dan is het mogelijk dat u de laatste versie van de Sparen App nog niet hebt geïnstalleerd. Update de Sparen App via de App Store of de Google Play Store naar versie 14.2.1.

Ik beheer de spaarrekening van iemand anders. Hoe kan ik nu namens hem/haar inloggen?
Formeel heeft iedere rekeninghouder enkel toegang tot de eigen Online Spaarrekening en is iedere rekeninghouder volgens onze voorwaarden zelf verantwoordelijk voor de eigen spaarrekening. Bent u bewindvoerder van één van onze klanten? Dan kunnen wij u opnemen als bewindvoerder in onze administratie. Bekijk hier meer informatie. Het aantal personen waarvoor u bewindvoerder bent, bepaalt of u kunt inloggen via een QR-code of SMS code. Indien u bewind hebt over meer dan 1 spaarrekening dan kunt u via SMS code inloggen.

Krijg ik bij elke inlogpoging een nieuwe SMS?
Ja, bij elke inlogpoging krijgt u een nieuwe SMS. Het is daarom belangrijk om 1 minuut te wachten tot u de SMS hebt ontvangen. Zo houdt u het overzichtelijk. Logt u liever in via een QR-code? Dat kan door een QR-code te scannen met behulp van de QR-code Scanner in de Sparen App.

Ik ontvang geen code per SMS. Waar kan dit aan liggen?
Het duurt maximaal 1 minuut voordat u de code ontvangt. Na 1 minuut kunt u een nieuwe code aanvragen. Ontvangt u dan nog steeds geen SMS? Dan kan het zijn dat het mobiele telefoonnummer dat u gebruikt nog niet bij ons bekend is. Neem in dat geval telefonisch contact met ons op om uw nieuwe mobiele telefoonnummer door te geven.

Ik wil mijn mobiele telefoonnummer wijzigen, wat moet ik doen?
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice om uw wijziging door te geven.

Hoe kan ik zien dat de SMS van Ayvens Bank komt en geen oplichting is?
De afzender van de SMS berichten die Ayvens Bank verstuurt is ‘Ayvens Bank’. Daarnaast stuurt Ayvens Bank geen links mee in de SMS. Blijf altijd voorzichtig: als u een code krijgt wanneer u zelf geen SMS code hebt aangevraagd, raden wij u aan om deze code niet te gebruiken.

Wat zijn de e-mailadressen van waaruit Ayvens Bank mij kan mailen?

  • Nieuwsbrieven: nieuwsbrief@e.ayvensbank.nl
  • Serviceberichten: servicebericht@e.ayvensbank.nl
  • Renteberichten: rentebericht@e.ayvensbank.nl
  • Identiteitscontrole: identificatie@e.ayvensbank.nl

Ik gebruik de browser van mijn tablet om in te loggen op mijn Online Spaarrekening. Hoe kan ik het beste inloggen?
Wanneer u geen mobiele telefoon tot uw beschikking hebt met de Sparen App en uw tablet gebruikt om via een browser in te loggen op uw Online Spaarrekening, raden wij u aan om in te loggen met de SMS controle. Anders kunt u de QR-code op de inlogpagina niet scannen.

Hulp nodig met inloggen?

Hebt u toch hulp nodig met inloggen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder zodat u bij uw Online Spaarrekening terecht kunt. 

 

Waar kunnen we je bij helpen?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens