Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Opnieuw identificeren bij Ayvens Bank

 

 

Hier leest u alles over de heridentificatie. Het kan zijn dat u een e-mail van ons hebt ontvangen vanuit servicebericht@e.ayvensbank.nl en dat u een pop-up ziet na het inloggen.

Waarom heridentificatie?

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht Ayvens Bank om bij identificatie op afstand meer inspanningen te verrichten om er zeker van te zijn dat de opgegeven identiteit correct is.

Daarnaast is er de Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA). Deze Amerikaanse wet bestrijdt wereldwijd belastingontduiking door Amerikaans belastingplichtigen. Banken moeten op grond van deze wet en afspraken tussen de Nederlandse en Amerikaanse overheid vaststellen of klanten onder deze regelgeving vallen. 

Hierdoor moet Ayvens Bank klanten (opnieuw) vragen om een identiteitscontrole.

Vroeger was een afgeleide identificatie via een overboeking voldoende, tegenwoordig niet meer. Klanten die zich destijds hebben geïdentificeerd via een overboeking worden daarom gevraagd zich opnieuw te identificeren door het uploaden van een kopie van het identiteitsbewijs. Ook klanten wiens identiteitsbewijs verlopen is worden gevraagd een kopie van het nieuwe identiteitsbewijs te uploaden zodat de juiste gegevens altijd bijgewerkt en opgeslagen zijn.

In deze video leggen we uit hoe u de (her)identiteitscontrole uitvoert:

 

Dit hebt u nodig:

  • Een telefoon of tablet met een werkende camera
  • Een goede internetverbinding
  • Een goed verlichte kamer/goede belichting
  • Uw identiteitsbewijs, dit kan een identiteitskaart of een paspoort zijn. Een rijbewijs is niet toegestaan.

Tips tijdens de controle:

  • Upload de foto in kleur, niet in zwart-wit.
  • Plak geen onderdelen af.
  • Maak een foto van het origineel, niet van een kopie.
  • Plaats geen handen of vingers over de gegevens op het identiteitsbewijs.

Vragen of hulp nodig?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens